User Tools

Site Tools


moral-law-of-open-religion-ua

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revision Previous revision
Next revision
Previous revision
moral-law-of-open-religion-ua [2016/08/10 01:52]
faithkeeper [Моральні та етичні принципи]
moral-law-of-open-religion-ua [2016/08/13 20:31] (current)
faithkeeper [Тезисы о защите людей от тоталитарных идей]
Line 34: Line 34:
 Душевні цінності – не щось містично більше за людину,​ а те, що корисно людині,​ причому людина самостійно визначає,​ що їй корисно. Але не можна плутати корисне з приємним,​ не можна піддаватися сліпій прив’язаності,​ жадібності,​ страху. Людина має володіти собою і підкоряти свої почуття життєвому досвіду,​ спогадам та фантазіям,​ які дозволяють робити все життя радісним,​ а не компенсувати зрідка оргіями приємності нещасне,​ безцільне та принижене в цілому життя. Поєднуючи самостійність з розумністю,​ людина набуває божественного або, якщо хочете,​ природного права судити про добро та зло, про корисне і шкідливе. І треба розуміти,​ що справжній розум – це відкритий розум, він завжди в процесі саморозвитку,​ в пошуку згоди зі всім буттям,​ а надто з кожною живою душею. Душевні цінності – не щось містично більше за людину,​ а те, що корисно людині,​ причому людина самостійно визначає,​ що їй корисно. Але не можна плутати корисне з приємним,​ не можна піддаватися сліпій прив’язаності,​ жадібності,​ страху. Людина має володіти собою і підкоряти свої почуття життєвому досвіду,​ спогадам та фантазіям,​ які дозволяють робити все життя радісним,​ а не компенсувати зрідка оргіями приємності нещасне,​ безцільне та принижене в цілому життя. Поєднуючи самостійність з розумністю,​ людина набуває божественного або, якщо хочете,​ природного права судити про добро та зло, про корисне і шкідливе. І треба розуміти,​ що справжній розум – це відкритий розум, він завжди в процесі саморозвитку,​ в пошуку згоди зі всім буттям,​ а надто з кожною живою душею.
  
-Цінності – все душевне,​ все те, що додає нам духовної сили, допомагаючи людині бути всеохопною як Бог, що узгоджує в одній особі та одноосібно стверджує своїм буттям всі мислимі люські цінності,​ узгоджує традиції,​ узгоджує протиріччя. З душевних цінностей ми черпаємо енергію,​ бо енергія завжди виникає у послідовності,​ єднанні,​ згоді. Хоча згоду треба постійно підтримувати живою, чесною,​ відкритою до всього нового і відвертою,​ бо в іншому разі сила згоди відчуджується від людей і починає нав’язувати себе, згода перестає бути владою над собою і перетворюється на залежність. Це зіпсована,​ корумпована згода – англійською мовою слово «corruption» значить псування.+Цінності – все душевне,​ все те, що додає нам духовної сили, допомагаючи людині бути всеохопною як Бог, що узгоджує в одній особі та одноосібно стверджує своїм буттям всі мислимі людські цінності,​ узгоджує традиції,​ узгоджує протиріччя. З душевних цінностей ми черпаємо енергію,​ бо енергія завжди виникає у послідовності,​ єднанні,​ згоді. Хоча згоду треба постійно підтримувати живою, чесною,​ відкритою до всього нового і відвертою,​ бо в іншому разі сила згоди відчуджується від людей і починає нав’язувати себе, згода перестає бути владою над собою і перетворюється на залежність. Це зіпсована,​ корумпована згода – англійською мовою слово «corruption» значить псування.
  
 Душевні цінності народжуються у їх безперервному ствердженні людиною і посилюються людською згодою,​ силою згоди, енергією узгодженого самоствердження людей. Справжні цінності не прив’язують до потреб,​ а звільнюють від обтяжливого споживання. Справжні цінності не тягнуть у минуле,​ а кличуть в майбутнє зі всією поважною переконливістю досвіду людського самоудосконалення,​ накопиченого кожною вільною душею в усіх кутках світу в усі часи. Душевні цінності не роз’єднують,​ а поєднують,​ як Бог об’єднує людей. Справжні цінності не провокують агресію,​ а допомагають домовлятися. ​ Душевні цінності народжуються у їх безперервному ствердженні людиною і посилюються людською згодою,​ силою згоди, енергією узгодженого самоствердження людей. Справжні цінності не прив’язують до потреб,​ а звільнюють від обтяжливого споживання. Справжні цінності не тягнуть у минуле,​ а кличуть в майбутнє зі всією поважною переконливістю досвіду людського самоудосконалення,​ накопиченого кожною вільною душею в усіх кутках світу в усі часи. Душевні цінності не роз’єднують,​ а поєднують,​ як Бог об’єднує людей. Справжні цінності не провокують агресію,​ а допомагають домовлятися. ​
Line 76: Line 76:
 Поки людина залишається людиною,​ вона здатна побороти впливи злих сил, особливо за допомогою і за підтримки добрих людей. Добрий розум є відкритим розумом,​ що у безперервному саморозвитку усвідомлює та опановує єдність та безмежність буття. ​ Поки людина залишається людиною,​ вона здатна побороти впливи злих сил, особливо за допомогою і за підтримки добрих людей. Добрий розум є відкритим розумом,​ що у безперервному саморозвитку усвідомлює та опановує єдність та безмежність буття. ​
  
-Силою добра є відкритість,​ силою зла – відмежування+===== Силою добра є відкритість,​ силою зла – відмежування ​=====
  
 Вчення про єдність буття релігійної віри в найвищу цінність людини базується на понятті досконалого початку,​ що розкривається у тексті Досконалий початок – першому тексті Священного писання. Там же єдність буття візуалізується у формі чистого аркуша,​ на якому людина може уявляти будь-які межі, в тому числі кола, точки. ​ Вчення про єдність буття релігійної віри в найвищу цінність людини базується на понятті досконалого початку,​ що розкривається у тексті Досконалий початок – першому тексті Священного писання. Там же єдність буття візуалізується у формі чистого аркуша,​ на якому людина може уявляти будь-які межі, в тому числі кола, точки. ​
Line 131: Line 131:
 Жартувати неможливо без віри. В анекдоті зіштовхуються дві версії правди,​ які ми беззастережно прийняли на віру, хоча вони являють собою повну протилежність. Ця парадоксальна діалектика викликає великий вибух сміху. Трясеться всесвіт,​ в усі боки розлітаються зірки і планети,​ одна з яких дивом дістається нам, як подарунок долі. Тут, на своїй землі, один в полі радіє волі, і ми смілішаємо,​ відчуваючи твердий грунт під ногами. І починаємо фантазувати,​ і знаходимо свою правду – хоча раніше не дозволяли собі цього, чекали вказівок згори. Так із віри народжується жарт, а із жарту народжується істина. Веселощі,​ як найкраща молитва,​ знімають стрес, рятують від страху,​ дають силу втілювати в життя сміливі вигадки. Вони закарбовують у пам’яті кращі дні нашого життя. І вони допомагають нам усвідомити помилки,​ а потім уникати їх повторення. Коли хтось закидає,​ що веселощі можуть образити релігійні почуття,​ кажу у відповідь:​ не ображайте моє священне почуття гумору! Знаєте,​ справжні релігійні почуття відрізняються від інших почуттів тим, що вони спонукають стримувати неприборкані,​ саморуйнівні емоції,​ особливо лють і агресію. За своєю природою люди такі й житте таке, що ми постійно стикаємося з чимось незвичним і неприємним. Але релігійні почуття допомагають нам прийняти світ таким, який він є, не втрачаючи самоконтролю. Те ж саме можна сказати і про почуття гумору. Коли люди сміються,​ вони відверті та відкриті всьому світу. Жартуючи,​ ми вчимося новому. Робимо навдивовижу корисні відкриття. Але залишаємося собою, незважаючи на зміни. І потім, перед обличчям вічності,​ несемо відповідальність за свої вчинки. Хто лякає всіх зброєю,​ буде горіти в пеклі. Хто живе з посмішкою,​ перед тими відкриються ворота раю. Жартувати неможливо без віри. В анекдоті зіштовхуються дві версії правди,​ які ми беззастережно прийняли на віру, хоча вони являють собою повну протилежність. Ця парадоксальна діалектика викликає великий вибух сміху. Трясеться всесвіт,​ в усі боки розлітаються зірки і планети,​ одна з яких дивом дістається нам, як подарунок долі. Тут, на своїй землі, один в полі радіє волі, і ми смілішаємо,​ відчуваючи твердий грунт під ногами. І починаємо фантазувати,​ і знаходимо свою правду – хоча раніше не дозволяли собі цього, чекали вказівок згори. Так із віри народжується жарт, а із жарту народжується істина. Веселощі,​ як найкраща молитва,​ знімають стрес, рятують від страху,​ дають силу втілювати в життя сміливі вигадки. Вони закарбовують у пам’яті кращі дні нашого життя. І вони допомагають нам усвідомити помилки,​ а потім уникати їх повторення. Коли хтось закидає,​ що веселощі можуть образити релігійні почуття,​ кажу у відповідь:​ не ображайте моє священне почуття гумору! Знаєте,​ справжні релігійні почуття відрізняються від інших почуттів тим, що вони спонукають стримувати неприборкані,​ саморуйнівні емоції,​ особливо лють і агресію. За своєю природою люди такі й житте таке, що ми постійно стикаємося з чимось незвичним і неприємним. Але релігійні почуття допомагають нам прийняти світ таким, який він є, не втрачаючи самоконтролю. Те ж саме можна сказати і про почуття гумору. Коли люди сміються,​ вони відверті та відкриті всьому світу. Жартуючи,​ ми вчимося новому. Робимо навдивовижу корисні відкриття. Але залишаємося собою, незважаючи на зміни. І потім, перед обличчям вічності,​ несемо відповідальність за свої вчинки. Хто лякає всіх зброєю,​ буде горіти в пеклі. Хто живе з посмішкою,​ перед тими відкриються ворота раю.
  
-===== Сила добра у його відкритості: моральний закон духовної самооборони =====+===== "Сила добра у його відкритості": моральний закон духовної самооборони =====
  
 Ми живемо у світі, де свобода людини бути собою має постійно захищатися від протиправних посягань. Треба обороняти свій суверенітет особистості,​ свободу переконань,​ свободу душевності та самоствердження. ​ Ми живемо у світі, де свобода людини бути собою має постійно захищатися від протиправних посягань. Треба обороняти свій суверенітет особистості,​ свободу переконань,​ свободу душевності та самоствердження. ​
Line 151: Line 151:
 Якщо ви не знайдете у цих текстах необхідного вам способу поборення певного конкретного зла, пам’ятайте,​ що загальною ідеєю поборення зла є безмежність людини,​ наша здатність фантазувати і втілювати свої фантазії. ​ Якщо ви не знайдете у цих текстах необхідного вам способу поборення певного конкретного зла, пам’ятайте,​ що загальною ідеєю поборення зла є безмежність людини,​ наша здатність фантазувати і втілювати свої фантазії. ​
  
-Можна починати фантазувати,​ уявляючи собі святе коло – символ релігійної віри в найвищу цінність людини,​ який символізує душу в центрі реальності. Як всередині кола, так і ззовні один чистий аркуш душі. Тому коло є умовним. Приберіть межі кола, вийдіть за межі, зрозумійте – «тут я, там я, все – я» – і ви подолаєте зло; це сила єдності людини з усією повнотою реальності,​ всеосяжності душі в просторі та часі. ​ +Можна починати фантазувати,​ уявляючи собі святе коло – символ релігійної віри в найвищу цінність людини,​ який символізує душу в центрі реальності. Як всередині кола, так і ззовні один чистий аркуш душі. Тому коло є умовним. Приберіть межі кола, вийдіть за межі, зрозумійте – «тут я, там я, все – я» – і ви подолаєте зло; це сила єдності людини з усією повнотою реальності,​ всеосяжності душі в просторі та часі. Коло – досконалий початок розвитку,​ форма добра. Добро завжди перемагає зло, бо добро сильніше за зло, яке є всього лише обмеженим добром,​ імітацією добра, а справжнє добро є досконалим,​ необмеженим і всеохопним,​ всесильним завдяки божественному дару суверенітету особистості.
- +
-Коло – досконалий початок розвитку,​ форма добра. Теорія зла у богослов’ї віри в найвищу цінність людини виходить з того, що зло теж має оманливу форму добра. Тільки його коло – не початок,​ а обмеження. +
- +
-Коло зла – це протилежність кола добра, так зване «коло революції»,​ цикл поворотів від зла до добра і від добра до зла. На підставі універсального морального критерію нашої релігії (самоствердження – добро, саморуйнування – зло) ми освоїли такі знання про зло. ​ По-перше,​ зло є обмеженим добром. Це добро, що заперечує добро, тобто протиставляє своє добро «чужому»,​ «іншому»,​ ізолюється від повної єдності буття. По-друге,​ зло – бездушна сила. Яким би сильним воно не було, зло повністю або частково позбавлене сили людяності – віри в себе, вірності собі, володіння собою. По-третє,​ зло не розвивається. Обмеженість зла зупиняє його у розвитку і повертає до вихідного недосконалого стану, тому що фантазія пригнічується запереченням. При цьому коло революції може бути яким завгодно широким залежно від сили зла, хоча й не безмежним,​ бо безмежність характерна тільки для добра.  +
- +
-У спотвореній логіці розуму,​ відмежованого від душі і цим зіпсованого під дією злої сили, місце ідеального займає заперечення. Спотворений розум заперечує себе, виходячи з міркувань ідеалізації своєї залежності та приниженості. Добро завжди перемагає зло, бо добро сильніше за зло, яке є всього лише обмеженим добром,​ імітацією добра, а справжнє добро є досконалим,​ необмеженим і всеохопним,​ всесильним завдяки божественному дару суверенітету особистості.+
  
 ===== Тези про захист людей від тоталітарних ідей ===== ===== Тези про захист людей від тоталітарних ідей =====
Line 180: Line 174:
  
 10. Ідеї повинні створюватися і використовуватися для самостійного розвитку людської особистості,​ відкритого розуму,​ доброї волі; енергетичних почуттів,​ які усувають або обходять всі мислимі обмеження,​ допомагають людині осягати і творчо додумувати всю повноту вічного буття, відчути себе центром і власником всього буття, які об’єднують людину з усім всесвітом і з усім людством співвласників всесвіту;​ для примирення протилежностей,​ успішного і щасливого узгодженого розвитку всіх без винятку життів;​ для взаєморозуміння і корисної взаємодії всіх без винятку людей незалежно від походження,​ переконань чи інших відчутних і уявних особливостей тіла і свідомості. 10. Ідеї повинні створюватися і використовуватися для самостійного розвитку людської особистості,​ відкритого розуму,​ доброї волі; енергетичних почуттів,​ які усувають або обходять всі мислимі обмеження,​ допомагають людині осягати і творчо додумувати всю повноту вічного буття, відчути себе центром і власником всього буття, які об’єднують людину з усім всесвітом і з усім людством співвласників всесвіту;​ для примирення протилежностей,​ успішного і щасливого узгодженого розвитку всіх без винятку життів;​ для взаєморозуміння і корисної взаємодії всіх без винятку людей незалежно від походження,​ переконань чи інших відчутних і уявних особливостей тіла і свідомості.
- 
 ===== Декалог неадекватності злу ===== ===== Декалог неадекватності злу =====
  
moral-law-of-open-religion-ua.1470783121.txt.gz · Last modified: 2016/08/10 01:52 by faithkeeper